800-888
e-Jednatel.cz, Srovnáváme

Jak najít společnou řeč se zákazníkem? Nainstalujte si livechat!

Každý zákazník je klíčový a každý návštěvník vaší webové stránky se může stát vaším zákazníkem. Této zákonitosti jsou si vědomi všichni, kdo podnikají a vlastní web či e-shop, na kterých nabízejí své produkty či služby. Aby k této proměně návštěvníka na zákazníka došlo, je často nezbytná rychlá interakce ze strany zákaznické podpory. Mnohdy je to totiž právě rychlost odpovědi, která určuje, jestli zákazníka získáte, nebo ztratíte. K tomu, abyste zákazníka získali, slouží live chat, který představuje nejrychlejší formu komunikace. Proto je také nejlépe schopný vám zlepšovat konverzní poměr.

Níže je příklad softwarů, které službu live chat nabízí. Jejich srovnání vychází z údajů z jejích oficiálních stránek a ze zkušeností uživatelů, které společně poskytují ucelený pohled.




Smartsupp je česká platforma, která umožňuje e-shopům a jiným online podnikatelům snadnou komunikaci se zákazníky. Sjednocuje e-maily, live chat a Facebook Messenger do jedné platformy pro zasílání zpráv zákazníkovi. Jedná se o nejpopulárnějšího poskytovatele live chatu mezi českými uživateli.

Svou oblíbenost si český software vysloužil především uživatelsky přívětivým produktem a také cenou. Narozdíl od většiny konkurentů totiž nabízí časově neomezenou free verzi, jejíž nevýhodou je ovšem omezené množství nástrojů. Placené verze již nabízí širokou škálu funkcí, mezi nimi uživatelé jistě ocení například automatické zprávy nebo zkratky, prostřednictvím kterých se odešlou předpřipravené odpovědi.

Unikátní funkcí Smartsuppu je ovšem možnost video nahrávky činnosti uživatelů, kdy je možné pozorovat pohyb návštěvníka na webu. Nevýhodu Smartsuppu je možné spatřovat v chybějícím Co-browsingu, který by v reálném čase operátorovi umožnil sdílet obrazovku s návštěvníkem.

Co řada uživatelů jistě ocení, je nabídka mobilní aplikace, a to jak pro iOS, tak Android, která umožní mít neustálý přehled. A jelikož se jedná o český software, je pro mnohé uživatele značná výhoda, že je v českém jazyce nejen samotná platforma, ale i podpora.




Tawk.to je bezplatnou alternativou k live chatovému řešení, který nabízí služby srovnatelné s konkurencí, ovšem kompletně zdarma. Jedná se o časově neomezený livechat zdarma.

Co se týká nabídky funkcí, nejde o pouhou osekanou free verzi, ale o veškeré nástroje potřebné k plnohodnotné správě klientské podpory. Prvotní nastavení může být mírně komplikované, plně to ovšem vyváží míra personalizace chatovacího okna a pokročilé funkce, mezi které patří automatické zprávy, předpřipravené odpovědi nebo transfer konverzací mezi operátory.

Unikátním prostředkem je možnost náhledu operátora do zprávy, kterou návštěvník píše ještě před jejím odesláním a čímž dokáže zkrátit dobu odpovědi, která je pro míru konverzí klíčová.

Co může být pro některé české uživatele překážkou k využívání této platformy, je jazyk administrace, který není nabízen v češtině. Pokud si ovšem vystačíte s administrativou v angličtině, nemusíte se další jazykové bariéry obávat. Chatovací okno je již možné nastavit do češtiny, přičemž návštěvník nepozná, že se jedná o zahraniční platformu.




Live Agent je výtvor slovenské firmy QualityUnit a nabízí komplexní live chatové řešení. Software umožňuje správu dotazů ze všech sociálních sítí a webů na jednom místě.

Live Agent nabízí automatizované a inteligentní přiřazování tiketů pro zajištění chatování návštěvníka se správným operátorem, a pomáhá tak s udržováním optimálního workflow. Co se statistik týče, stejně jako většina konkurentů nabízí Live Agent rozsáhlé analytické reporty o výkonnosti oparátorů a také hodnocení spokojenosti. Live Agent ovšem tyto statistiky rozšiřuje o speciální přehled, který poskytuje informace o míře využívání konkrétních komunikačních kanálů.

Kromě analytických nástrojů a nástrojů managementu jistě uživatele potěší řada prostředků, které zefektivní samotnou komunikaci s návštěvníky tak, aby vedly k nejlepším výsledkům. Mezi ně se řadí monitoring návštěvníků webové stránky, který přispívá k jejich efektivnějšímu oslovování operátory. Rychlost konverzace také podpoří možnost si číst zprávy návštěvníků ještě před jejich odesláním.




Intercom je ucelenou platformou pro podporu zákaznické základny a osloví především pokročilé uživatele. Nejen že usnadní komunikaci se zákazníky, ale také umožní zákazníky proaktivně oslovovat a mít tak u nich větší úspěšnost.

Míra automatizace softwaru je nadprůměrná, kdy mezi funkcemi automatických zpráv a předpřipravených odpovědí také najdete možnost dopředu si předpřipravit zprávy například pro uvedení produktu na trh. Naprosto unikátním nástrojem je také A/B testování zpráv, které zjišťuje, jaké typy zpráv přináší více akcí a dává tak možnost zprávy lépe zacílit na konkrétní zákazníky.

Intercom se pyšní uživatelsky přívětivým prostředím a pro náročnější nabízí i možnost chatování pomocí mobilní aplikace. Propracovanost softwaru Intercom se ovšem odráží na ceně poskytované službě, která je vyšší než u většiny konkurentů.


Cenové srovnání




Free verze
Smartsupp Tawk.to Live Agent Intercom
časově neomezená
(1 operátor, omezené funkce)



0 $

(15 $/měsíc za odstranění brandingu,
1 $/hodina za službu operátora)

14 denní plná verze

14 dní plná verze
časově neomezená
(1 operátor, omezené funkce)

Tarif 1
250 Kč/měsíc/operátor (roční předplatné)
29 $
/měsíc/operátor
59 $/měsíc za 1 operátora
(+ 9 $/měsíc další operátor, max. 5 operátorů)

Tarif 2
499 Kč/měsíc/operátor (roční předplatné)
39 $
/měsíc/operátor
119 $/měsíc za 5 operátorů
(+ 19 $/měsíc další operátor, max. 25 operátorů)


Srovnání funkcí

  Co-browsing Předpřipravené odpovědi / automatické zprávy Personalizace Historie konverzací Aplikace Chatbot Podpora v češtině
Smartsupp Ne Ano (omezené pro free verzi) Ano (rozšířené pro placené verze) 1 rok (14 dní free verze) iOS/ Android / Windows Ano Ano
Tawk.to Ano Ano Ano Ano iOS/ Android Ne Ne
Live Agent Ne Ano (pro placené verze) Ano Ano iOS/ Android Ne Ne (slovenština)
Intercom Ano (nutná eterní integrace) Ano Ano Ano iOS/ Android Ano (pro tarif 2) Ne


Závěr

Každý poskytovatel live chatu nabízí jiné nástroje, proto by prioritou zákazníka mělo být nejprve si určit, co přesně od konkrétní služby očekává. Veškeré výše představené softwary jsou obstojně schopné plnit funkci zákaznické podpory pro e-shop nebo jiný web, ale každý má své specifikace, proto bude vyhovovat jiným uživatelům.

Aby uživatel zjistil, který poskytovatel live chatu je pro něj ideální, tak je možné si stáhnout kompletní studii srovnání deseti nejlepších řešení pro online live chat a zjistit veškerá jejich pro a proti.

Stáhněte si zdarma rozšířenou verzi této studie.

Stáhnout studii
  • Více srovnávaných subjektů
  • Kompletní porovnání cen
  • Studie má 28 stran, PDF.
Zaslání E-booku Jak najít společnou řeč se zákazníkem? Nainstalujte si livechat!

Jako studentka provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity mám velmi blízký vztah k novinkám v oblasti marketingu a prostředí ecommerce především, jelikož spojuje ekonomickou a IT stránku věci.

Najdete mě: LinkedIn